Vem är du, människa?!

Jag har under några dagar funderat på vem jag är. Jag menar liksom inte ålder, namn och adress utan vem jag är.

Vad får mig att reagera på vissa saker?
Varför blir jag ledsen åt sånt som andra rycker på axlarna åt?
Varför är jag så känslig?
Varför blir jag så irriterad på vissa beteenden som andra inte bryr sig om?

Varför är jag som jag är??

Ibland undrar jag om jag är den känsligaste människan på jorden! Utåt kanske jag verkar tuff och obrydd, men det är jag inte!! Jag bubblar och sjuder av känslor och tankar.

Vem är jag?

Jag har tänkt och tänkt. Jag har grubblat på nätterna innan John Blund  hälsat på, jag har fiffilurat när jag varit på promenad och jag har funderat i duschen.

Jag är en produkt av alla människor jag mött i livet. Alla relationer och upplevelser jag haft har gjort mig till den jag är idag.
Vissa människor följs åt en längre tid på livets stig, men andra väljer att vika av ganska snabbt. Men hur det än är så lämnar vi avtryck i varandras liv och dessa avtryck har skapat den man är idag. Jag tror att man utvecklas och förändras tills den dag man dör. 

Jag har kommit fram till att jag nog är nöjd med den jag är. Visst kan man bli bättre på vissa saker, men man lär sig hela livet. Jag hoppas och tror att jag är omtyckt av dom som väljer att dela sina liv med mig. Och jag är väldigt glad för dom vänner jag har. Jag är väldigt glad för att få vara en del av min pojkväns familj, har aldrig träffat så varma och underbara människor.

Tack för eran vänskap!
Tack för att ni tror på mig, att ni bryr er om mig!
Tack för att ni finns där för mig!! Ni gör mig så lycklig!!

Älska och acceptera mig för den jag är, eller låt mig vara........



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0