Efter regn kommer??

Ja juste solsken!!
Ni kanske kommer ihåg att en av mina drömmar sprack för ett tag sen, usch och fy så tråkigt det kändes. Men söt som mitt hjärta är har han lovat att jag får skaffa hund nu. Fattar ni!!

Jag får skaffa hund!!!

Jag är så himla glad, exalterad och överdrivet lycklig. Går på moln och måste nypa mig i skinnet glad!! Kan inte fatta att jag har tagit det mogna beslutet att vänta tills nästa sommar, eller tills nästa vår. Men jag vill ha god tid på mig att välja ras, läsa lite böcker, valpsäkra hemmet och kolla över arbetstider. Det blir absolut inget med att jobba heltid med hund.

Jag vill ha en barnvänlig familjehund som ska fungera till agility och kanske freestyle och utställning. Jag vill ha en ras som kan koppla av, men ska följa med ut på joggingsrundor, längdskidor och dyl. Har funderat på amstaff och boxer men vet inte riktigt...

Någon som har tips på en bra ras??


Kommentarer
Postat av: Jenny B

Hej!



Vad kul med hund, jag vill oxa!!

Boxrar dreglar sa himla mycket..

Nagra kusiner i Orebro har Jack Russels & 2 Australian Shepherds som ar jatte fina och lydiga hundar. Dom har en hemsida du kan kolla pa. Tror inte att det ar nagra valpar pa gang just nu men du kan kolla anda.

http://marrow.se/index.html

Australian Shep paminner om border collies men lite storre kanske och har andra farger, jag skulle garna ha en san.

Satt hundvakt at en boston terrier forra helgen och han snarkade sa hogt sa det gick inte att sova!



Hoppas du hittar den perfekta rasen for er!

2011-06-01 @ 01:22:56
Postat av: Olga

Om du väljer amstaff eller boxer behöver du ju inte räkna med nån avkoppling de närmaste fem, sex åren ;)

2011-06-01 @ 10:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0